Home » Featured » Turkiye’de Medyanın Röntgeni Çekildi

Turkiye’de Medyanın Röntgeni Çekildi

Turkey-Media-Backlash_HoroAKP Yanlısı veya Havuz Medyası olarak anılan medya organlarının listesi belli oldu

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler ve bu gazetelerin 28 Aralık 2015 – 03 Ocak 2016 haftası tiraj miktarları aşağıda;

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler

Sabah : 335.000 (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)
Türkiye : 148.000 (İhlas Holding)
Takvim : 123.000 (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)
Güneş : 109.000 (Sancak Grubu)
Akşam : 110.000 (Sancak Grubu)
Yeni Şafak : 109.000 (Albayrak Grubu)
Yeni Akit : 27.000
Yeni Yüzyıl : 25.000
Milat : 30.000
Yeni Asır : 29.000 (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)
Vahdet : 25.000
Diriliş Postası : 11.000
Yeni Söz : 8.000

Hükümet Yanlısı olarak adlandırılan gazeteler;

Habertürk : 177.000 (Ciner Medya Grubu)
Milliyet : 146.000 (Erdoğan Demirören)
Vatan : 104.000 (Erdoğan Demirören)

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen gazeteler

Zaman : 622.000 (Cemaat)
Meydan : 86.000 (Cemaat)
Taraf : 56.000 (Liberal muhalif)
Yeni Asya : 53.000 (Nurcu Muhalif)
Özgür Düşünce : 41.000 (Cemaat, Hükümet tarafından el konulan Bugün Gazetesi kadrosunca Kasım 2015 tarihinden itibaren çıkarılmaktadır)

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan gazeteler;

Hürriyet : 361.000 (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)
Posta : 349.000 (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

Daha önce Hükümet Yanlısı olan, 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen ancak 28 Ekim 2015 tarihinde hükümet tarafından el konularak kayyumla yönetilmeye başlanan ve zorla yandaş medya olan gazeteler;

Millet : 10.000 (Hükümet, Kayyum)
Bugün : 20.000 (Hükümet, Kayyum)

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen gazeteler:

Aydınlık : 51.000 (Vatan Partisi)

Muhalif olarak görülen gazeteler;

Sözcü : 289.000 (Ulusalcı muhalif)
Korkusuz : 51.000 (Lumpen muhalif)
Yeni Mesaj : 50.000 (Bağımsız Türkiye Partisi, Haydar Baş)
Cumhuriyet : 50.000 (CHP yanlısı)
Yeni Çağ : 51.000 (Milliyetçi muhalif)
Birgün : 25.500 (ÖDP)
YURT : 4.500 (CHP yanlısı)
Evrensel : 9.000 (EMEP)
Özgür Gündem : 10.000 (HDP)
Ortadoğu : 4.500 (MHP)
Hürses : 1.100 (DSP)

Zaman zaman hükümet karşıtı gözüken gazete

Milli Gazete : 31.000 (Saadet Partisi)

TV Kanalları 

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan televizyonlar;

ATV (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)
A Haber (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)
TGRT Haber (İhlas Holding)
360 (Türkmedya Yayın Grubu, Ethem Sancak)
Beyaz Tv (Melih Gökçek)
Kanal 24 (Star Medya Grubu)
Kanal 7 (Yeni Dünya Medya Grubu)
Ülke Tv (Yeni Dünya Medya Grubu)
Tv Net (Albayrak Grubu)
TRT Kanalları

Hükümet Yanlısı Olarak görülen televizyonlar;

Star Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)
NTV (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)
e-2 Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)
Kral Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)
Show Tv (Ciner Medya Grubu)
Habertürk Tv (Ciner Medya Grubu)
Bloomberg HT (Ciner Medya Grubu)

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen televizyonlar;

Samanyolu Tv (Cemaat)
Yeni Erzincan Tv (Cemaat)

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan televizyonlar;

Kanal D (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)
CNN Türk (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen televizyonlar:

Ulusal Kanal (Vatan Partisi)

Muhalif olarak görülen televizyonlar;

Halk TV (CHP)
Bengü Türk (MHP)
Kanal B (Başkent Üniversitesi)
Sokak Tv (Bağımsız Medya Grubu)
Mesaj Tv (Bağımsız Türkiye Partisi, Haydar Baş)
IMC Tv (HDP)
Hayat Tv (EMEP)

Zaman zaman muhalif gözüken televizyon kanalları;

Fox Tv (FOX International Channels)
Flash Tv (Göktuğ Medya Grubu)
TV 5 (Saadet Partisi)

Leave a Reply